Strona główna » Aktualności » Dodatki do żywności » Pierwszy aromat spożywczy wyprodukowany przez sztuczną inteligencję

Pierwszy aromat spożywczy wyprodukowany przez sztuczną inteligencję

25-02-2021  |  Dodatki do żywności

FIRMENICH - Beef AI Flavor 050013 1128B

Firmenich, największa na świecie prywatna firma produkująca aromaty spożywcze i kompozycje  zapachowe, z dumą ogłasza, że stworzyła pierwszy w historii aromat z wykorzystaniem  sztucznej inteligencji (AI), przepyszny, lekko grillowany smak wołowiny do wykorzystania w  roślinnych alternatywach produktów mięsnych. Przełom ten, będący kluczowym kamieniem  milowym w cyfrowej transformacji firmy Firmenich, zapewnia klientom wyjątkowo  dopasowane rozwiązania smakowe oraz niespotykaną szybkość wprowadzania na rynek.  Firmenich jako lider branży testuje obecnie możliwość produkcji większej ilości smaków.

„Firmenich łączy najbardziej fundamentalne elementy naszego DNA: przełomową innowację z  wyjątkową kreatywnością naszych kreatorów dla ulepszonej receptury” - powiedział Eric Saracchi, dyrektor ds. cyfryzacji firmy Firmenich. „Sztuczna inteligencja pozwala nam odkrywać  nowe granice, dając naszym twórcom precyzyjną formułę wyjściową, a także dodatkowe  sugestie dotyczące zoptymalizowania kombinacji poszczególnych surowców, na podstawie  których mogą tworzyć produkty o wyjątkowym smaku”. 

 

Prezes działu aromatów firmy Firmenich Pan Emmanuel Butstraen dodał: „Kryzys Covid-19  zmienił krajobraz innowacji w dziedzinie żywności, a także rynek konsumencki. Musimy  zrozumieć te szybko zmieniające się potrzeby i reagować na nie z większą kreatywnością w jeszcze szybszym tempie”. Butstraen kontynuował: „Poszerzenie możliwości produkcyjnych dzięki sztucznej inteligencji pozwala nam lepiej wykorzystywać różne surowce i odkrywać nowe kreatywne drogi. Biorąc pod uwagę specyficzne parametry produktu, takie jak 100% naturalne składniki czy legislacja, technologia zwiększa możliwości naszych kreatorów w procesie tworzenia doskonałych rozwiązań smakowych i przyspieszania rozwój produktów ”.