Strona główna » Aktualności » Kosmetyki » Marketing sensoryczny SkinInBeautyConcept

Marketing sensoryczny SkinInBeautyConcept

18-06-2025  |  Kosmetyki

Witajcie w kolejnym poście cyklu SkinInBeautyConcept. Dziś zagłębiamy się w świat marketingu sensorycznego – strategii, która rewolucjonizuje sposób, w jaki marki budują relacje z klientami.

Marketing sensoryczny ma naprawdę wielką siłę! Angażuje zmysły konsumentów – wzrok, słuch, węch, dotyk, a czasem nawet smak, aby wpływać na emocje, decyzje zakupowe i ogólne doświadczenia z marką. Cel? Stworzenie głębszej więzi z klientem.

sensory marketing

 

Jak zmysły są angażowane w produktach i kampaniach kosmetycznych?


Wzrok mieniące się tekstury, świetliste pigmenty, magiczne kolory… Marki takie jak Rhode czy Sundae skutecznie kuszą konsumentów, aby niemal „posmakowali” swoje produkty. Raport trendów Pinterest 2025 wskazuje na dominację trendu CherryCoded, co również odnosi się do wizualnego aspektu produktów.

Węch eteryczne zapachy są integralną częścią doświadczeń pielęgnacji. Zmysł węchu jest niezwykle ważnym czynnikiem, który wpływa na nasze emocje i odczucia. Producenci kosmetyków skupiają się na tworzeniu unikalnych zapachów, które będą kojarzone z daną marką.

Dotyk poza niekonwencjonalnymi teksturami, kluczowa jest również konsystencja. Odświeżająca tekstura żeli, otulające musy do ciała, odżywcze masła do demakijażu, sprężyste pianki do kąpieli. Sensoryka produktu idzie w parze z jego wyglądem. Przyjemne w dotyku opakowania mogą również przynieść korzyści, zachęcając do zakupu. Interesującymi trendami stały się unboxing videos (filmy, na których influencerzy rozpakowują produkty, pokazując ich dotykowe cechy) oraz haptics (reprodukcja efektów dotykowych).

Słuch kampanie kosmetyczne to często także muzyka o odpowiednio dobranym tempie i nastroju. Audio branding opisuje proces rozwijania i zarządzania marką poprzez elementy dźwiękowe w komunikacji. Nieświadome słuchanie muzyki w tle, jeśli jest dobrze zaprojektowana i dobrana, może zwiększyć doświadczenie sensoryczne, zwiększając popyt na produkt.

Smak oddziaływanie na smak sugeruje niezwykłą atrakcyjność wizualną i zapachową, wywołującą skojarzenia. W przypadku produktów do pielęgnacji ust dopełnieniem będzie aromat, skorelowany z całym konceptem kosmetycznym.

C.H.Erbslöh Polska Surowce Kosmetyczne potrafi oddziaływać na wszystkie zmysły! Perłowe, naturalne pigmenty, barwniki, surowce aktywne o naturalnych, stabilnych kolorach, modyfikatory reologii, oleje sensoryczne, silikony o wysokim współczynniku NOI, soczyste lub słodkie aromaty oraz nietuzinkowe kompozycje zapachowe, dopasowane pod każdy projekt!

Nasze portfolio jest pełne „pyszności”.
Skontaktujcie się z Nami, jeśli chcecie, aby Wasz produkt pobudził wszystkie zmysły konsumentów!

A Wy, jakie sensoryczne doznania w kosmetykach cenicie najbardziej? Podzielcie się w komentarzach!

Magdalena Wielgosz
Dominika Kiełkiewicz-Wysokińska
Marta Maroszek
Nikola Pruska
Aleksandra Mokrzycka
Anna Klonowska-Śmigiel

sensory marketing